iBirdies - smarter golf
De traditionele golfer maakt plaats voor nieuwe typen golfers. Golfers worden mobieler en hebben behoefte aan nieuwe typen informatie. De markt voor golfarrangementen groeit. De technische mogelijkheden van smartphone apps bieden kansen voor onlinediensten die op deze veranderingen inspelen.
Voor de ’nieuwe’ golfer bouwt PS Golf een persoonlijke assistent: iBirdies.
iBirdies levert antwoorden op uiteenlopende vragen en helpt bij de selectie van een golfbaan, bij het reserveren van een tee-time, geeft informatie over iedere afzonderlijke hole om deze goed te kunnen spelen, helpt in het bijhouden van scores. Kortom: alle informatie om alles uit een dagje golfen te halen.
Aanvankelijk was Buro BEITS betrokken bij het formuleren van de strategie van PS Golf en bij de werving van de noodzakelijke fondsen.
Inmiddels helpt Buro BEITS bij het opstellen van de specificaties van het product (de onderliggende technische architectuur, het businessmodel, de userinterface), bij de selectie van partners bij de bouw van de app (selectie van partners, contracten, realisatie) en bij de inrichting van de organisatie (budget, financiering, bedrijfsprocessen, samenwerkingsverbanden). Conform ons motto: Strategy Landed!
Het minimal viable productis gereed en wordt in de markt getest.